Köpvillkor

Allmänna villkor

För att genomföra en beställning måste du som kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande.

Dina personuppgifter kommer användas för att behandla din beställning, förbättra din upplevelse på webbplatsen och för andra ändamål som beskrivs i vår Integritetspolicy

Leverans/Frakt

Vi levererar för närvarande enbart till Sverige och Danmark.

Beställningar skickas inom en till tre vardagar.
Alla leveranser sker med Posten eller DHL.
Fraktkostnad inom Sverige på order upp till 1000 kr är 69 kr.
För order över 1000 kr kan man välja fri frakt.
OBS!!! För att ta del av erbjudandet kan du själv behöva kryssa för “Fri frakt” i kassan när du handlat för över 1000 kr.
Fraktkostnad till Danmark är för tillfället 120 SEK fast pris.

Ångerrätt

Vi följer lagen om distansavtal, vilket innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt på beställda varor utan att ange någon anledning. Artiklarna ska returneras till oss väl emballerade i oskadat skick, vi förbehåller oss rätten att dra av en summa på återbetalningen om varan skadats, hanterats i onödig utsträckning (t.ex. om en tidning bär tydliga tecken av att ha blivit läst) eller om något skulle saknas. Kunden står själv för returkostnaden. Kontakta oss på info@oakhammer.se innan du skickar tillbaka något för att få instruktioner om hur du går till väga för att returnera artiklarna. Dina pengar återbetalas så snart som möjligt efter att vi återfått varan.

Priser/Betalning

Alla priser anges i svenska kronor inklusive moms med 25% (6% för böcker).
För tillfället gällande betalningsalternativ är faktura, kort eller PayPal.

Reklamation

Vid reklamationer så tillämpar vi Konsumentköpslagen, vilket innebär att vi byter ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Om någon av de varor du köpt är defekt eller felaktig vill vi att du kontaktar oss på info@oakhammer.se så snart som möjligt så får du instruktioner om hur du går till väga för att returnera artiklarna. Tänk på att det är ditt ansvar som kund att varan emballeras väl så att skador inte kan uppstå vid returfrakten. Är det något fel på varan står vi givetvis för returfraktkostnaden, vi betalar även frakten på det felfria exemplar som du får i ersättning. Kan vi inte leverera en ny vara, om det till exempel är slut på lagret, återbetalar vi naturligtvis hela beloppet för produkten samt dina fraktkostnader. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga skador som kan ha påverkat innehållet. Gör i så fall en reklamation till DHL direkt på utlämningsstället. Hör även av dig till oss snarast för att informera om reklamationen.

Outlösta paket

Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket får du betala kostnaden för returfrakten och, om du vill att vi ska skicka försändelsen igen, även ny frakt.